Çarşamba, Nisan 18, 2012

Omlet ve Buzluk Böreği

Geçtiğimiz hafta kızlara kahvaltı da hazırladığım börek ve omlet tarifi var sırada..Buzluk böreğini yıllar önce sıklıkla yapıp kızartırdım..Bu sefer direk fırına verip kızarttım çok daha lezzetli oldu..

Bu böreği Zehra'cığımın blogunda görüp aklıma geldi..Yoksa hayatta aklıma gelmezdi..))Buradan çokk sevdiğim canım arkadaşım Zehra'ma teşekkür ediyorum..Tarifini ben öylesine hazırladım evde ne varsa hesabı,göz kararı..))

Omlet Tarifi

4 adet yumurta
2 yemek kaşığı un
1 çay bardağı su
500 gr kuymak peyniri (Trabzon peyniri)
maydanoz (evde kalmadığı için ekleyememiştim)
tuz
pişirirken 2 yemek kaşığı tereyağ


Hazırlanışı
Su ve un iyice karıştırılıp yumurtaları eklenip çırpılır.

Peyniri ve maydanozu eklenip karıştırılır.

Tavaya yağ konulup eritilip hemen karışım tavaya dökülüp kapakla ağzı kapatılır.

Kısık ateşte çevrile çevrile pişirilip dilimlenip servis edilir.

Not:Trabzon'da omlet böyle pişirilir başkası asla olmaz bizlerde..Omlet asla çevrilmez tek taraflı pişirilir.Pişerken öyle kabarır ki nerdeyse kabaktan dışarı çıkacakmış gibi olur..Eğer cam kabaklı tavada pişirirseniz yakından takip etme şansınız olacak..Omlette mutlaka böreklik,kuymaklık peynir kullanılır..Çünkü o peynir eriyen peynirdir ve topak topak içinde kalma şansı yoktur..Ben farklı peynirler de eklemiştim içersine değişiklik olsun diye..Yapmak isterseniz dediğim şekilde yapıp yemenizi tavsiye ederim..Ellerinize sağlık şimdiden..

OMLET
omlet

BUZLUK BÖREĞİ
buzdolabı böreği

Malzemeler

3 adet yufka
6 adet orta boy haşlanmış çatalla ezilmiş patates
4 adet yumurta
tulum peyniri,beyaz peynir,izmir tulumu
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı yoğurt
1/2 su bardağı sıvı yağ
karabiber

Hepsi iyice karıştırılıp birinci yufakanın üzerine bir kısmı döşenir.
2.yufka üzerine konulup harçtan yine üzerine yayılıp 3.yufka da konulup kalan harç üzerine dökülüp yayılır.

Yufkaların uçları hafif içe doğru kıvrılıp rulo yapılıp 3 eşit parçaya bölünür.

Her bir parça sarana veya folyaya sarılıp dondurucuya konulur.

Pirecek olduğunuz zaman da 2 parmak kalınlığında kesilip tepsiye dizilip ısınmış fırında 175 c de 25 dk kadar kızarana kadar pişirilir.

Ben tepsiye dizdikten sonra da üzerlerine yumuşamış tereyağ sürmştüm hafiften..))


Afiyetler olsun arkadaşlar.!

14 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmm misler gibi 2side
ellerine sağlık:))

Nil dedi ki...

hala buzluğumda var. benim gibi tembel anne için ideal bir börek bu. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Meleğim ellerine sağlık ikiside ha
rika öpüyorum.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

İkisi de nefis görünüyor. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler...

Esma dedi ki...

Harç yufkanın içine serilmeden ,yufkaya sıvı bır karışım sürülüyormu ? Yoksa yufka kuru oluyor harçlı malzeme ile mi ıslanıyor?
Bilgilendirmeniz için teşekkrler elinize sağlık olsun ,yiyenmisafirlerede afiyet bal şeker olur inşallahhh :-)))))
Esma

Damak Tadı dedi ki...

Esma'cığım,ben bu sefer yağ sürmedim hayatım harcın içersine koydum..Ayrıca bana biraz kuru geldiğinden dilimlerin üzerine minicik yağ sürmüştüm..Kızlar çok sevmişti hayatım ve anında da bitivermişti..Sen nasıl istersen öyle yap tatlım..Öpüyorum kocaman..)

Unknown dedi ki...

İki tarifte benim için hazırlanmış sanki:)
Buzluk böreğini fırında hazırlamak çok cazip geldi,ellerine sağlık canım.
Şifa olsun inşAllah..
Muhabbetle..

zeymurancafe dedi ki...

omlet kahvaltıların vazgecılmezı ama bu borek de benım en sevdıgım börek dıyebılırım ellerınıze sağlık cok guzel gorunuyorlar

Kont dedi ki...

Eh, şimdi de böreklere geçtik. Biliyorsun anne tarafından Rumelili'yiz ve börek dedi mi çok keyifleriniriz. Gelecekte inşallah açacağın Pastahane'ye bir de Börekçi eklendi. Hadi bakalım, eline sağlık. Bu arada söylemeden geçmiyeyim: çok nefis gözüküyor. Sevgiler...

demet dedi ki...

ülcüğüm bundan sonra karar verdim senin bloguna yemekten 5 dak. önce gireceğim.Dayanamıyorum.
Bi de sen o güzel keklerini hangi marka un ile yapıyorsun.Öppp

Damak Tadı dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkürler sağolunuz..

Damak Tadı dedi ki...

Demet'ciğim çok mersi şekerim..Ben Söke un kullanıyorum canım,çok da memnunuz..

Bende öpüyorum canım..)

Adsız dedi ki...

merhaba, omlet kaç kişilik oluyor, dil peyniriyle de olur mu, çeçil diye bilinen peynir mi acaba kullandığınız peynir? sorularla boğdum sizi ama çok güzel görünüyor börek de omlet de, yapmadan olmayacak :)
hürmetlerimle
pinar

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba Pınar Hanım,

Benim yaptığım bu omlet 8-10 kişilikti..Tava büyük olunca ona göre ayarlamıştım..Siz 2 kişilik yapacaksanız yine de yumurtasını 3 adetten eksik eklemeyiniz bence..

Peynirimiz Trabzon'dan özel geldiği için bir şey söyleyemiyorum..Sanırım artık burada da satılıyor bu tür kuymaklık peynirler..Ama siz bulamazsanız eğer tuzsuz çeçil ile de yapabilirsiniz..Önemli olan eriyen peynir olması..Maydanozunu eklemeyi unutmayınız lütfen..Bizde o gün hem kalmamıştı hem de maydanoz sevmeyen arkadaşlarım olduğumdan eklememiştim..Sormak istediğiniz başka şey olursa lütfen çekinmeden yazınzı yine..Elimden geldiğince cevap yazmaya çalışacağım..


Sevgiler..