Pazartesi, Nisan 09, 2012

Apfel Nusskuchen / Fındıklı Elmalı Kek

Bu keki dün kahvaltı için hazırlamıştım..Beyaz görünümlü olduğu için adına da beyaz kek yazacaktım..))Kızlar keki çok lezzetli buldular ve içersine çok farklı bir şeyler kattığımı düşünseler de pek inandıramadım gibi onları..Normal sıradan bir kekti yine dememe rağmen asla deyip deyip durdular..))

4

Malzemeler

4 yumurta
1/2 su bardağı şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
3-4 damla limon aroması
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 paket krema
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

içi için
2 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı çiğ fındık

3

Hazırlanışı

Tüm malzeme çırpılıp kalıba dökülür.

Elmalar rendelenip tarçını ekilip fındıkla karıştırılıp hamurun üzerine dökülür.

Isınmış fırında yaklaşık 25 -30 dk kadar pişirilir.

Afiyetler olsun..!

11 yorum:

Kont dedi ki...

Keklerin şöleni devam ediyor. Pek güzel olmuş ama tadını hala bilemiyoruz. Ama eminiz ki o da güzeldir. Eline sağlık. Annen için şimdiden hoş geldi diyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeldi çokkkkkkk
ellerine sağlık canım

keskinli dedi ki...

KEK deyince ilk aklima gelen sensin vallahi yine süper bir kek olmus ellerine saglik ........

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Yine muhteşem bir kek ile karşımızdasın. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

ebru dedi ki...

Kek süper lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık ablacım.

Esma dedi ki...

Güzel keklerin kraliçesi evet çok güzel iştah kabartıyor ..Bende mısır ekmeğı yiyorum kek yok ...:-((((
Eline sağlık yiyenlere afiyet bal şeker olsun...
Esma

Unknown dedi ki...

Meleğim sen yaparsında lezzetli olmazmı ellerine sağlık.Seni çokkkkk
seviyor kocaman öpüyorum.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bence sen kekleri artık gözün kapalı yapıyorsundur. Her ne şekilde yaparsan yap her yaptığın bir öncekinden daha güzel olacaktır. Tek rakibin yine kendinsin. Ellerine sağlık canım sevgiyle kal...

Hayatın Tatları dedi ki...

Gül!!! Günaydın ben yaptım bu muhteşem keki tadı çok güzel ama sanki üste konan elmalar hamurla karışıp hafif çiğ kalmış gibiydi. Ben bişeyleri yanlışmı yaptım acaba?

Damak Tadı dedi ki...

Canım,ellerine sağlık..Elmalar pişmediği ve üst üste girdiği için sana o hissi verebilir ama pişmiş olduğundan emin olabilirsin..Hangi tür elma kullandın mesela..Yeşil elma kullanmışsan haklısın canım..

Genelde Almanlar elmayı pişirmeden eklerle keklere,ve benimde hoşuma gittiğinden böyle yapıyorum..Eğer sen pişmiş seviyorsan,elmaları 1 tatlı kaşığı tereyağında cevirip bundan sonra öyle eklersin..

Veya;elmaları direk hamura da karıştırabilirsin canım..O zaman farklı bir kek çıkar ortaya ve nefis olur..Ben öyle de çok yapıyorum..


Sevgilerimi gönderiyorum..

Adsız dedi ki...

Kekinizi yaptım su an fırında cok güzel kabardı ama şekerinin az olacağı fikri kafamda tadınca göreceğiz inş, yeterli gelir sonucu da yazacağım