Pazar, Kasım 20, 2011

Apfelkuchen / Elmalı Pasta

Nefis elmalı pastayı sizlere şiddetle tavsiye ediyorum arkadaşlar..Pasta tek kelimeyle enfesti ve anında da bitiverdi..Sunumunu krema ile yaptım çok beğenildi..Sizler eğer pişirecek olursanız dondurma ile de servis edebilirsiniz..Şimdiden kolay gelsin sizlere..

İyi haftalar diliyorum..

Elmalı Pasta

Malzemeler
125 gr eritilmiş tereyağ
2 yumurta
1/2 su bardağı şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
1 çay kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı kesilmiş çiğ fındık
2 yemek kaşığı kuru üzüm
1 yemek kaşığı h.cevizi
1 çay kaşığı tarçın
minicik yeni bahar (isteğe kalmış)
3 adet büyük elma (1 tanesi içersine,2 tanesi de üzeri için)
1,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
tepesi için minicik şeker-tarçın

Elmalı Pasta

Hazırlanışı

1 Elmanın kabukları soyulup iri küpler halinde kesilip bekletilir.

Un,kabartma tozu,yenibahar,tarçın elekten geçirilip hazır hale getirilir.

Yumurta,şeker,tuz,vanilya eklenip çırpıcı ile karıştırılır.

Eritilip ılıtılmış yağ eklenip karıştırılır.

H.cevizi,fındık,üzüm,elma eklenip karıştırılır.

Arkasından un eklenip karıştırılıp kelepçeli kalıba dökülür.

Kalan elmaların kabukları soyulup ince ince dilimlenip karışımın üzerine dizilir.

Tepesine minicik şeker ve tarçın karıştırılıp serpiştirilip ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 35 dk pişirilir.

Elmalı Pasta

Afiyetler olsun..

28 yorum:

PaSaSofraM dedi ki...

hmmm mis gibi görünüyor elmali pastalari cok severim:) ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Nefis birşey olmalı..Görüntü olağanüstü..Peki bütün malzemeleri karıştırıyor muyuz?Elmalar da sanırım üste diziliyor..Elinize sağlık :)

KONT dedi ki...

Elma Almanların en sevdiği şeylerden birisidir. Elmalı pastalar, elmalı turta, elmalı kekler ve hafif tatlılar, elmalı şekerler ve tabii ki elma suyu. Eh, Türkiye'de de elmayı çok güzel kullanan ve lezzetli tatlar yaratan bir mutfak sihirbazı var. Adını hepimiz biliyoruz değil mi? "GÜL"

Esma dedi ki...

tarçın yalnızca üzerine mi içine koymuyormuyuz ....Ellerin dert görmesin eline sağlık
Esma

Adsız dedi ki...

kremayla servis nasıl oluyor çırpıp kremşanti gibi mi servis ediyorsunuz keşeke onunda resmini ekleseydiniz tarifleriniz süper ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Nefiss,elmalı olurda guzel olmazmı ellerıne saglık. Kurban bayramında yazdıgın elmalı tarifi yapmıştım yıyen harkes çok beyendı buda öyle görünüyor.kolay gelsın canım ıyı haftalar

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Esma,
Pastanın içersine 1 çay kaşığı kadar tarçın giriyor..Üzerine ise ayrıca çok minik serpiştiriliyor ki elmalar çok beyaz kalmasın diye..

Sevgilerimi gönderiyorum..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

resimdeki kocaman dilimi istiyoruuum:)) ellerine sağlık Gül abla. Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Adsız arkadaş,kremayı biraz şekerle çırpıyorsunuz (krem şantide olabilir)ve 1 yemek kaşığı pasta diliminin üzerine koyuyorsunuz.Kremayı eksik etmeyiz ama hiç aklıma gelmiyor fotoğraf çekerken..Şimdi farkettim de hiç kremalı fotoğrafta yok..)


Teşekkürler..

Unknown dedi ki...

elmalarımı bu şekilde degerlendireyim.ellerine saglık gülüm.

durutarifler dedi ki...

Nefiiisssss
Biz bayılırız ailecek.
Ellerine sağlık
İyi haftalar

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis elma tarçın kokusu buralara geldi :)))
ellerine sağlık canımcım

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim ellerine sağlık elma
ya bayılırım.Mutlu haftalar diliyor
kocaman öpüyorum.

Sütüme,Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

havuçlu kek, elmalı kek... böyle ıslak hamurlu tarçınlı kekleri çok seviyorum. Kahve ile mis... krema yerine ılıkken vanilyalı dondurma da çok yakışabilir.

neslice tarifler dedi ki...

Zaten Damak Tadı demek kek ve pasta demek. Sizin keklerinize bayılıyorum. Bu da harika olmuş. Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Pastan harika görünüyor, eline sağlık. Bende içinde elme ve tarçın olan herşeyi her an yiyebilirim, sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Güüüüllllüüüüüüüüüümmmmmmmm misss bu miiissss misssss!!! Ellerine sağlık canım harika ben de krema ile servis ederim elmalı turta yaptığım zaman.

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Çok seviyorum elmalı pastaları. Hele oğluşum bayılır görse. En sevdiği şekliyle yapmışsın Gül Ablası..

Ellerine sağlık canım..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Elmalı herşey ayrı bir güzel oluyor zaten kış denince elmalı tatlar ve tarçın kokusu akla ilk gelenlerden:-)
ellerine sağlık Gül abla,selamlar.

Unknown dedi ki...

Oooffff blog arkadaslar böyle tarifler paylastigi surece ben ansil diete baslarim??, simdi oslada yesem :) ellerin dert görmezsin

Unknown dedi ki...

Elma pastasi nefis görünüyor zaten ellerine emeklerine saglik hayirli aksamlar öptüm.

lavantalimon dedi ki...

Gülcüm ellerine sağlık:) elma ve tarçın kokuları harkulade:) ben de önümüzdeki hafta yapıcam, elmalı. ve aklımda şöyle bir şey var elmalının üstüne karamel yapıp içine krema eklemek ve sonra da elmalının üstüne dökmek Nasıl fikir olurmu sence? tecrübeye soruyorum? çok öptüm canım:))

Damak Tadı dedi ki...

Aaa super olur hayatım..Tepesine de bolcana iri kırılmış fındığı minicik ıslat.Üzerine şeker ve tarçın serpiştirip pastan biraz piştikten sonra dışarı alıp fındığı serpiştirip yine pişir.Nasıl fikir oldu..Biz senle ikimiz bir arada olsak kafamız sırf bu işe çalışır kesin..Öpüyorum kocaman..


Burada olduğun zaman haber versene bana canım..Aralık ayında kahvaltıya kızları çağıracağım burdaysan mutlaka seni de bekliyorum canım..

Esma dedi ki...

Kahvaltı saat kaçta acaba ..???Yetişebilirsem Ankara'dan bende gelebilir miyim..???:-))))
Teşekkürler
Esma

Damak Tadı dedi ki...

aaaaa gerçekten mi??inanın çok mutlu olurum..bir seferinde yine böyle bir arkadaş bana yazmıştı ve atlayıp gelmişti..))size de çok yakın bir yerden..hatta 1 gece de biz de kalıp ertesi gün dönmüştü..şimdi birden o günü hatırlayıp çok mutlu oldum..hani öyle bir süpriz yapabilseniz..ben sizi hemen aldırtırım hangi yolla gelecekseniz..bekliyorum güzel haberlerinizi..)))


kocaman sevgiler istanbul'dan..gül

Damak Tadı dedi ki...

Kahvaltıyı beş çayına da çevirebilirim çok sevgili esma hanımcığım..))))

Esma dedi ki...

Sevgili Gül sevgili Damak tadı gerçekten çok isterdim sizinle tanışıp bir çay içmeyi ama belki daha sonra .İçten sımsıcak davetiniz içn çok teşekkürler.Bir an orada olmayı istedim böyle bir yorum bırakıverdim.:-))))Sizi ve tariflerinizi seviyor sıkı bir şekilde takip ediyorum....
İçinizden sevgi ve lezzet eksik olmasın
Esma

lavantalimon dedi ki...

Canım aralıkta inş 19 dan sonar ordayım mail atarsın bana lavantalimon@gmail var sen gelirim inş tarihler uyar inş:))dediklerini yapıcam canım kek kraliçem benim:))