Çarşamba, Şubat 23, 2011

Zeytinli Kremalı Poğaça

Günaydın Arkadaşlar,

Pazar günü canım çıtırıma davetliydik..(Atlamadan yazayım istedim..Kendisini çok severim,çok takdir ederim,çok değer veririm..Eşi bulunmaz nadide çicekdir kendisi benim için..Biriciğimdir o benim,sevgimi ben ona karşı böyle ifade etmek istedim bugün..)

Çıtırım, o kadar nefis yiyecekler hazırlamıştı ki,hangisinden başlayacağımızı bilemedik..Benim kan şekerim düşünce ilk aşureye saldırmıştım..Fasulyelerini ayıra ayıra yutmuştum aşureyi..Anneciğinin ellerine sağlık tekrardan canım..)Sonra sırası ile diğer yiyecekleri tatmıştık.

İçlerinde bir tuzlu vardı ki,anında gönlüm akıverdi kendilerine..))3 Tane belki de 4 tane yediğim ilk tuzlumdu..Hemen tarifini alıp denemek oldu ilk işim..Eğer sizler bu nefis tuzlu kurabiyeyi denemediyseniz,acilen deneyiniz derim..

Ben sizi çıtırımın bloguna yönlendirdim tarif için..Benim de blogumda tarifi olsun istedim ve yaptığım şekilde size aktarmaya çalıştım..F.Makinemin ayarları bozuldu,bir de gece vakti olduğundan fotolar pek iç acıcı çıkmadı..Sizler güzel görüntüler için lütfen buraya bakınız..

Teşekkürler Çıtırım,teşekkürler arkadaşlar..)

Zeytinli Kurabiyeler

Malzemeler

2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 paket krema (250ml)
50 gr oda sıcaklığında tereyağ ( 2 yemek kaşığı)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı pudra şekeri
1,5 çay kaşığı tuz
1/2 su bardağı dilimlenmiş zeytin
alabildiği kadar un + 1 paket kabartma tozu

Zeytinli Kurabiyeler

Hazırlanışı

Tüm malzemeler karıştırılıp ele yapışmayan bir hamur elde edilir.

Hamurdan avuç içersinde toplar yapılıp tepsiye dizilir.

Üzerine yumurta sarısı sürülüp ç.otu serpiştirilip ısınmış fırında yaklaşık 30-35 dk pişirilir.

Afiyetler olsun..

28 yorum:

Esma dedi ki...

Yapılışı çok pratik hemen yapılabilir cinsten güzel de görünüyor elinize sağlık olsun.
Esma

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sefanız olsun gülcüğüm..
hakikaten bereket dolu bir sofra olmuş ...
benimde gözüm kayıverdi yaptığın güzelliğe,
tarifi bilirim çokkk severim !!!
tatlıyla arası olmayan ben,
bu zatı şahaelerine pek bir sevdalıyım :)
hepinize sağlıkla, AFİYETLER OLSUN CANIMMM.

sarımutfak-hande dedi ki...

canım utandırdın beni yaaaa
bende seni hep takdir eder ve de çooook severim iyiki tanımışım seni ,sende benim için başkasın canım.
poğaçaların şahane olmuş canım ellerine sağlık
süpersin vesselam:)))

Zeynep'in Evi dedi ki...

bloggerların biraaraya gelmesini böyle müthiş mamalar yapıp yemesini çok kıskanıyorum ama ben:))

Mimosa Café dedi ki...

çok güzel birşey zannedersem canım çekti ama çok :)

Unknown dedi ki...

Meleğim ne mutlu sizlere:))Handeci
ğim harika ağırlamış sizi ellerine
yüreğine sağlık.Seninde ellerine sağlık poğaça harika kocaman öpüyo
rum.

çeşnici Handan dedi ki...

Güzel bir gün olmasına çok sevindim. Aklım hep sizdeydi. Poğaça nefis görünüyor ellerine sağlık canım.

Narince dedi ki...

Ah aşkım nasıl mahçubum sana gelemedim kaç gündür, kayıt koyup oturamıyorum bilgisayar başına. Teşekkür ederim canım, senin de Ankara'da evin hazır her zaman. Öpüyorum, sağlıkla...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülcüm Handeciğin bu tarifini daha önce peynirli denemiştim gerçekten nefis çok blogta denedi ellerine sağlık Afiyet bal şeker olsun hepinize sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

ne güzel bir toplantı olmuş ablacığım.ne mutlu sizlere.sevgilerimle

Zehra Gürgen dedi ki...

canım Gülüm, bende bu sıralar blogları gezemiyorum, ruh halim bir garip. O yüzden sizlerede mahcubum. Almanya seyahatine pek sevindim oradaki dostları benim içinde öpseydin :)
Trabzona gitmek benimde hayalim valla yapalım.Ama hangi ay gitmek iyidir? onu belirleyelim sonra plan yapıp gidelim ne güzel olur.
ben bir süredir post eklemedim Gülüm, tembellikten mi nedir elim varmadı birşey denemeye. Geçen senin limonlu keki yapayım dedim malzemeleri eklerken bazılarını eklememişim söndü,aklım başka yerde olunca olmadı işte.bende bıraktım fırını kendi haline.
Girip yorum bırakamasamda ne olur bana kırılma bu sıralar..
Biliyorsun kalbimdeki yerin çok başka..

sevgiyle öpüyorum seni ve anacığını..

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

denenmeye değer görünüyor...zeytinli hamur işlerini çok severim ....tarifi vereninde , yapanında ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

arkadaşının da seninde ellerin dert görmesin gülüm.

Unknown dedi ki...

Canım afiyeler olsun, yine güzellikleri paylaşmışsınız. Darısı başımıza diyelim..
Poğaçalar yine süper, senin ellerinin değip te güzel olmayan birşey yok ki zaten. Sevgiler, öpücükler canım Gülüm..

lezzet sefasi dedi ki...

Harika olmus ellerine saglik siznde ve citiiriniizn

Unknown dedi ki...

Ohhh!keyfiniz,dostluğunuz,ağız tadınız bol olsun arkadaşım.
Aşurenin fasülyelerini ayıranlardanım bende:)
Olsaydı şuan kocaman bir kase yerdim ama meşakkatli iş vesselam:)

Ellerine sağlık poğaçalar nefisss,

Kocamannn

sevgilerimle...

ebru dedi ki...

Gül abla kıskanılası bir toplantı olmuş. Bütün kızlar toplanmışsınız. Ne kadar güzel. Kıskandım valla .:))Ellerine sağlık poğaçalar çok lezzetli görünüyor.

TuruncuTatlar dedi ki...

gel beni ye diyor poğaça ellerine sağlık canım sevgiler..

Rosetta dedi ki...

Bravissima, ottima ricetta-
Ciao

Aybike Ceylan dedi ki...

Ohh geziniz bakalim Gul'um bensiz bensiz:) ahh bir gelsem ilk isim seni ve Nunumu gormek olacak, cok opuyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

Gül Ablacımm çok şekerdiniz o masada harikasınız:))
nefis görünüyor bu poğaçalar:))

Unknown dedi ki...

Senin de, sevgili Hande`nin de ellerinize saglik... Sahane bir bulusma, sahane mamalar ve sahane bir poaca... Canim cekmedi desem yalan olur... Hepsini sirayla denemek istiyorum... Sevgilerimle, öpüyorum yanaklarindan...

dokuzuncubulut dedi ki...

Nasıl da çatlamışlar öyle. Süper olmuşlar Gül, Hande'nin de senin de ellerinize sağlık:))

Esma dedi ki...

Çok pratik ve böyle kıyır kıyır bir lezzet oldu.Çocuklarım için yapmıştım azıcıkta ben yedim;Muhteşem bir lezzet gerçekten
Tarifin bizlere ulaşmasını sağlayan herkese teşekkürler.Ben dere otu da koydum.
Esma

Damak Tadı dedi ki...

Esma'cığım,ben yaptığım akşam hepsini yedik inan..Annaciğim pek sevmez tuzluları bayıldı bunlara..Afiyet olsun sizlere..Sevgiler

evcilik dedi ki...

Hemen yaptım bu tuzluyu,birazcık elimdeki malzemelere göre uyarladım,mesela içine kuru domates ve taze kekikte kattım(dereotum yoktu).
Harika,harika bir tat,payşlaştığın için teşekkürler,Sarı mutfağa da senin aracılığınla bol bol teşekkürler canım...
sevgiler.

dilek dedi ki...

İlk fırsatta denemek istiyorum.Ellerinize sağlık.