Perşembe, Eylül 09, 2010

Şeftali Marmelatlı Fındıklı Kurabiyeler

Merhabalar,

Tekrardan tüm arkadaşların ve dostların ramazan bayramını kutluyorum..

Çayın veya kahvenin yanında ikram edebileceğiniz nefis kurabiyeleri paylaşmak istedim sizlerle..

Hem hafif,hem fındıklı hem de kayısı aromalı oluşları, tadına bakanların çok hoşlarına gitti..Sizlerde deneyecekseniz,mutlaka fındıklarınızı taze kavurup deneyiniz.O zaman fındığın o nefis tadını daha yoğun hissedeceksiniz..
Şeftalili Kurabiye

Malzemeler
200 gr oda sıcaklığında tereyağ
1/2 su bardağı şeker (125 gr)
minicik tuz
3-4 damla limon esansı
300 gr un
1 çay kaşığı karbonat
1 su bardağı kavrulmui iri çekilmiş fındık
1 yumurta

Tepesi için; 2 adet olgun şeftali ezilip,1 yemek kaşığı şekerle
3-4 dk pişirilip soğutulur.

100 gr kuvertür(kurabiyeler piştikten sonra batırmak için)

Şeftalili Kurabiye
Hazırlanışı

Yağ,şeker,tuz ve limon aroması kaşıkla krema olana dek karıştırılır.

Fındık,un ve karbonat eklenip tekrar karıştırılmaya devam edilir.

Son olarak çırpılmış yumurta eklenip karıştırılıp,elle toparlanır.

Hamurdan 2 adet rulo yapılıp buzdolabında 20 dk bekletilir.

Rulolar bir parmak genişliğinde kesilip tepsiye dizilir.

Her bir parçanın ortasına,işaret parmağı bastırılıp çukur oluşturulur.

Çukurların içlerine şeftali marmeladı konulup,175 c de ısınmış fırında yaklaşık 20-25dk pişirilir.

98

Kurabiyeler iyice soğuduktan sonra,eritilmiş çikolataya batırılıp telin üzerine alınır.

Çay-kahve yanında ikram edilir.

Afiyetler olsun!

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim arkadasim, kurabiyeler nefis görünüyor.... Hele de arkalarinin cikolatali olusu.... Mmmmm tam benlik.... Sevgilerimle güzel bir bayram (hafta sonu) diliyorum...

Unknown dedi ki...

Gül'üm, pastane kurabiyelerine benzemişler.
Mutlu bayramlar, sevgiler..

Unknown dedi ki...

Çok nefis görünüyor.ellerine sağlık.İYİ BAYRAMLAR.

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Şeker Bayramı'nızı kutlar, sağlıklı ve hayırlı günler dilerim.

Sevgi ve saygılarımla.

Cenk

Hatice dedi ki...

kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık...
sevdiklerinle birlikte hayırlı, huzurlu, sağlıklı, mutlu nice bayramlara...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Aileniz ve sevdikleriniz ile birlikte sağlıkl,mutlu,huzur dolu bir bayram geçirmeniz dileğiyler.Bayramınız kutlu olsun.sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

Gül ablam nefis gözüküyorlar ,çay-kahve yanına müthiş arkadaş olmuşlar ellerine sağlık,Şeker Bayramını kutlarım ,Miniş ellerinden ,bende yanaklarından öpüyorum
sevgiler

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülüm,sen hatceni unuttun ama neyse:(
anneciğin babacığın ve senin bayramını kutluyor,öpüyorum....

rabia dedi ki...

bloğunuz ve tarifleriniz çok güzel.ellerinize sağlık.bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.hoşçakalın.

Gülcan dedi ki...

aman aman yemede yanında yat olmuş bunlar çok beğendim ellerinize emeklerinize sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

enfes bir tat olduğu herhalinden belli, eline sağlık,sevgiler

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Nefis görünüyorlar. Sevgiler...

Zehra dedi ki...

Yaptığınız şeyler çok güzel sizi tebrik ediyorum. Umarım bende blogumu sizinki gibi güzel yaparım.

Mimosa Café dedi ki...

hmm olsa da yesem enfes bişey bu.

made in funda dedi ki...

merhabalar canım.ben geldiiim.kurabişlerin nefis neffis.ellerine sağlık..gemiş bayramın kutlu olsun.sıcacık sevgiler...

reyhan dedi ki...

merhabalar sızın blogunuz takıp edenlerdenım cok guzel elıt tatlar yapıyorsunuz seftalılı fındıklı kurabıyenızı denedım sızınkı kadar guzel yapamadım unu ayarlayamdım tum yazdıgınz olcuye uydugum halde..yenı guzel tarıflerınız beklıyoruz