Salı, Ağustos 24, 2010

Kotanyi Yemek Yarışması:Antrikot Dolması,Kabak Bohçası,Tereyağlı Bademli Pilav

Geçen akşam iftara misafirlerimiz olunca bu yemeği hazırlamıştık..Hazırlıklar aşamasında, heyecandan insanın aklına fotoğraf çekmek gelmiyor..Makinem 2 sefer taşın üzerine düşünce hapı yuttu sanırım..O gece çektiğim tüm fotolar çok kötü çıktılar..Yapılan o nefis yiyecekleri sizlerle artık kötü fotoğraflarla paylaşacağım..)

Yemek uğraştırıcı gibi görünsede hiç öyle değil arkadaşlar..Fakat çok nefis olduğundan hiç şüpheniz olmasın..)
İftar Tabağı
Malzemeler
1 kg antrikot (iyice dövülmüş olacak)
1 yemek kaşığı hardal
İçi için:
mantar
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı tereyağ
ceviz
minik kotanyi karabiber,kimyon,kırmızı toz biber
tuz
2 dilim tost ekmeği

Hazırlanışı
Etler düz zemine yayılıp üzerlerine hardal sürülüp bekletilir.

Tencereye yağ konulup eritilir.

Yemeklik doğranmış soğanlar eklenip kavrulur.

Dilimlenmiş mantarlar eklenip suyunu çekene kadar pişirilir.

Tost ekmekleri küp küp kesilip ilave edilir.

Baharatları ilave edilir.

Cevizler ilave edilip dibini tutana kadar kavrulup,ılıtılır.

Karışımdan etlerin içersine konulup sıkı sıkı sarılıp tepsiye dizilir.

Üzerlerine çekirdekleri çıkartılmış domates ile sıvıyağ karıştırılıp dökülür.

Isınmış fırında üzerine folyo örtülüp 25 dk pişirilir.

Folyo üzerinden alındıktan sonra yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Bu tarifimle Kotanyi Yemek Yarışmasına katıldım.Link veremedim sanırım..
belkide tarifi bile gönderemedim..Bu yüzden pek ilgilenemiyorum..Tesadüfen
sayfayı açıp bu tabağı orada görürseniz,bilinki ben yaptım..
Kabak Bohçası
Kabak Bohçası
Önce dilediğiniz sebzeler küp küp kesilip buharda haşlanır.

Ben enginar,fasulye,havuç,minik minik kesilmiş soğanı haşladım.

Dolmalık kabaklar soyulup,kabak dilimleyicisi ile dilimlenip kaynayan suya
sokulup alınırlar.

Fırına dayanıklı minik kaseler yağlanır.

Kabaklar çapraz şekilde kasenin içersine yerleştirilip,uçları sarkıtılır.

İçine minicik tereyağ konulur.
Haşlanmış sebzeler baharatlarla tatlandırılıp kaşık yardımı ile kabakların
içine konulur.(1 yemek kaşığı tepeleme yeterli oluyor.)
7

Onların üzerlerinde minik tereyağ konulup,uçları kapatılıp fırına verilir.
20 dk kadar pişirilip,ılıtılıp etin yanında servis edilir.
Antrikot Dolması
Makinem yine hapı yuttu.:(

Pilav pişirilip demlemlendirilir.

File bademler bol tereyağda çevrilip hazır hale getirilir.

Pilavı tabaklara servis ederken, üzerine bir yemek kaşığı serpiştirilip sunulur.

Afiyet olsun!

20 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık.nefis görunuyor başarılar dılıyorum :)

Behiye Sönmez dedi ki...

çok güzel başarılı bir tarif,,

bol şans :)

yemekaski.com seçil dedi ki...

Ellerine sağlık.. başarılar gül ablacım..

NzlGl dedi ki...

Gül hanım
elinize sağlık ,başarılar diliyorum

sevgilerimle

YeMeK vAkTi dedi ki...

gül ablam nefis görünüyor ama link açılmıyorr

kalpkurabiye dedi ki...

Gül Hanım,
başarılar diliyorum size... tabağınız gözleri ve gönülleri dolduruyor eminim ki tadan mideleri de doldurdu..
sevgiler..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Nazarmı değdi makinene.Herşeyin bir ömrü vardır.Eşyaların bile.Canın sağolsunda gerisi hallolur.

Yemeklerine bayıldım.Sunumunda çok hoş. Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Saglıklımutfak dedi ki...

Ttalım makinan da ufak bir parça değişimine gerek var 1 gün bile sürme ayrı kalman en yakın servise verirsen. Aynı durum bende de olmuştu. Antrikotu çok severim diğerleri de muhteşem gözüküyor. eline sağlık. başarılar dilerim.

Unknown dedi ki...

Meleğim ellerine sağlık muhteşem bir görüntü.Başarılar dilerim koca
man kocaman öpüyorum.

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm tarif çok güzel, zor değilmiş gerçekten ama sunum harika lezzete doğal olarak güzeldir.

çok başarılı olacak bir tarif
başarılar canım

HamaratAbla dedi ki...

İftar sofralarınız için lezzetli tariflerini hazırlarken, iftar sofralarınızı süsleyen tariflerinizi bizlerle de paylaşmaya ve birbirinden değerli hediyeler kazanmaya ne dersiniz?

Çünkü biz bu Ramazan, Hamarat Abla olarak sofralarınızın lezzet ortağı MAGGI® sponsorluğunda lezzetli ve besleyici Fırında Tavuk tariflerimizi birbirimizle paylaşacağımız bir etkinlik düzenledik ve tarifleriyle bu etkinliği zenginleştirecek katılımcılara bazı hediyeler vermek istedik.

Ayrıntılar için http://www.hamaratabla.com/

yemekbiraşk dedi ki...

nefiss hepsi birbirine ne güzel yakışmış
sevgiler..

gulsev dedi ki...

Gülümserciğim tam acıkmışken yemeği görmek başımı döndürdü, kabaklı bohcada harıka gozukuyor, ilk başta kabaklı dışı hamur zannettim, okuyunca kabak oldugu anlasıldı :)
Siteye girdim yıldızları tıklayarak oylama yaptım sanırım, basarılar.

Gülcan dedi ki...

bence hiç üzülmeyin herşey mükemmel görünüyor ellerinize ve emeklerinize sağlık ayrıca başarılar dilrim.

Sevil Şahin dedi ki...

Gül ablam ellrine sağlık nefis olduğu belli ama resim
en yakın zamanda yeni bri makina al balım
yarışmada ablama başarılar dilerim..
amaç zaten beraber olmak değilmi :)

çeşnici Handan dedi ki...

Süper bir tarif olmuş ellerine sağlık canım. Yarışmada bence en favorilerden biri olacaktır. Başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

Gül hanım,resimleriniz net çıkmış olsaydı super olurdu.Haftasonunda gelecek misafirlerim için bulunmaz bir mönü oldu benim için.Bazı sorularım olacaktı;burayamı e-mailinizemi yazsam diye kararsız kaldım.:(

1-Değişik çorba tarifi rica edecektim.

2-Laz böreği için 1-2 sorum olacak.

3-Antrikot yerine tavukla sarma nasıl olur?

4-Kabakları o kadar ince hangi kesiciyle dilimlediniz?

5-Enginar konservemi?

6-Haşladığınız sebzeleri kavursak nasıl olur?

7-Bademler çok ince görünüyorlar.File badem mi yoksa farklı bir badem çeşidi mi kullandınız?

8-Laz böreğini hazır baklava hamurundan yapsam nasıl olur?Tavsiye eder misiniz?

9-Hamurunu kaç saat dinlendiriyorsunuz?

Sorularım uzun oldu farkındayım.Haftasonuna kadar ister buraya,ister şu yukselykci@hotmail.com e-malime yazarsanız memnun olurum.

Yarışmada bol şanslar.:):)
YÜKSEL

gülay dedi ki...

gül abla ellerine sağlık.. fotoğraf makinan için üzüldüm. inş tamiri çabuk olur.. yarışmada bol şanslar!

sevgilerimle..

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm helal olsun, onca işe güce zaman bulup böyle güzelliklerle uğraşabiliyorsun ya bayılıyorum bu haline.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık bence nefis bir yemek olmuş ayrıca çooookk başarılar:)