Çarşamba, Mart 25, 2009

Portakallı,Çikolatalı,Bademli Kum Kek

Benim için muhteşem olan bu kalıbı,Sonia'cığım Amerika'dan sipariş edip bana göndermiş..Çok sevgili Sonia'cığıma, burdan tekrar tekrar teşekkür ediyorum..Blogumla yakından ilgilendiği yetmiyormuş gibi şimdide kalıplarıma el attı..Canım kalıbı bugün teslim aldım biliyorsun..Eve geldiğimde, onca işin arasında hemen bir kek yapıp, buradan senin için yayımlıyorum..))Umarım beğenmişsindir..Tekrar tekrar teşekkürler..!

NOT:Sonia,kalıbı Amerika'dan Almanya'ya istetmiş,oradan da adresime kargo etmiş..Bana maille soran arkadaşlara bilgi amaçlı..DSC03852
Malzemeler
100 gr yumuşak tereyağ
3 yumurta
175 gr şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
1 çay bardağı kavrulmuş kırık badem(kalem badem kullandım)
1 portakal kabuğu rendesi
3-4 damla portakal aroması
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
1/2 su bardağı fanta (asitli portakal suları)
75 gr iri kıyılmış bitter çikolata
2 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu ve karbonat
275 gr un(1,5 su bardağından biraz fazla)
DSC03849
Hazırlanışı
Yağ,şeker,vanilya,portakal aroması 3-4 dk çırpılır.
Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.
Yoğurt,sıvıyağ,portakal suyu eklenip çırpılır.
Un,kabartma tozu,karbonat ve kakao elenip karışıma eklenir.
Üzerine çikolatalar,bademler eklenip kısa devirde çırpılıp,
yağlanmış kek kalıbına dökülür.
175 c de yaklaşık 50 dk pişirilir.
Kek ılındıktan sonra çay kaşığının ucu ile pudra şekeri serpiştirilir.
1
Kek inanılmaz lezzetli geldi hepimize...)))Afiyetler olsun sizlere,bizlere..!

4 DSC03848 DSC03857

46 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

kalıp süpermiş canım iyi günlerde kullan.

yeşim dedi ki...

gülcüm kalıbını iyi günlerde kullan kekte harika görünüyor...eline yüreğine sağlık...sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ne iyi arkadaşların varmış Gül.:))Kıskanmadım desem, yalan söylemiş olurum.Kalıbın gerçekten şahane.)Arkadaşın aldığı yerin linkini bizlerle paylaşırmı?Sayende bizde kalıp hastası olmaya başladık.:))
Çok sevgiler...Demet,

tasarım mekani dedi ki...

arkadasim, ben kafaya taktim senin kek kaliplarina;))) masALLAH.. bak ne guzel dusmus modeli sekli :)) Allah nazardan saklasin. Sevgiler selamlar medinem

Adsız dedi ki...

canım gül, kalıpta kekte harika..

yanaklarından öperim.

sımmsıkı kucaklarım
sevgiler.

hanimeli21 dedi ki...

Allah'im herkese hem boyle arkadas hem de kalip nasip et.
Amin.
Kalip hadi guzelde kekin de hani bir harika gibi gorunuyor.

SenaBera dedi ki...

Harikaymış bu kalıp, güle güle kullan...

SenaBera dedi ki...

Uff yorumum bitmeden göndere tıkladım, kek de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...

Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

Kalipta guzel kekte guzel
Gul'cugum cok marifetli
ellerine saglik
Sevgiler canim

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Çalışkan arkadaşım benim :) gece gündüz demez her yere yetişir maşallah..
iyi günlerde sağlıkla kullan gülcüğüm.Ellerine sağlık.
çok sevgiler.

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Canım,

hakikaten kalıp'ta kek'te harika görünüyor...Ellerine sağlık...Ne kadar düşünceli bir arkadaşın var, harika!

Sevgiyle kal

Selcen Şenocak dedi ki...

Kalıpta kek de süper canım ellerine sağlık kalıbını güle güle kullan:)
sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım benim güzel günlerde kullan inşallah kalıp harikkaaa!!! :))

Sevgiler,
Evren

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülüm,kalıbını güle güle kullan,kek nefis görünüyor,anneciğe sevgiler..kocamaaan sarılıyorum sana....Sonia'ya söylermisin benimde arkadaşım olsun lütfen:)...

Şehnaz dedi ki...

GÜNAYDIN,GÜLCÜM KEK KALIBIN VE KEKİN HARİKA GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.KALIBINIDA İYİ GÜNLERDE KULLAN.KEKCAFE

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

MERHABALAR CANIM ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN KALIP SÜPERMİŞ BENDE İSTİYORUM BUNDANNNNNNNN

şeker pasta dedi ki...

Gülcüm bu kekin güzelliğine bak... Nerden buldun bu kalıbı... Harika... Kekin lezzetine söylenecek söz yok herzamanki gibi...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım kek ayrı bır nefıs hele kalıp harıka ellerıne saglık sevgılerımle...

Adsız dedi ki...

ay ay gül bu ne kadar hoş bir kalıp bayıldım valla güle güle kullan ..
ellerine saglık nefis görünüyor..
sevgiler

Unknown dedi ki...

Kalıp mı daha güzel yoksa kek mi? İnan karar veremedim Gül, ellerine sağlık canım. Hepimizin Sonia Gibi bir arkadaşı olsun. Amin.

Ferah Gülşen dedi ki...

Gül'cüm tariften çok kalıp ilgimi çekti harika görünüyor. Güle güle kullan canım. Şimdi tarifi inceliycem :). sevgiler

Adsız dedi ki...

böyle harika bir tarife, böyle süper bir kalıp yakışırdı :)
elelrine sağlık canım.
nefis görünüyor...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

kek muhteşemmm, kalıp muhteşem :)))ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Amannnn Allahım canım benim iyi gün
lerde kullan kalıbını muhteşem öte
si.Kek desen her zaman ki gibi muh
teşem ellerine sağlık tatlım öptüm kocaman...

birsence dedi ki...

canım benim kalıp gerçekten harika...ama ben hep söylüyorum marifet kalıpta değil sende...sen böyle güzel kekler yapamazsan kalıp ne yapsınm....ellerine sağlık canım...öpüldünnnnnnn

Adsız dedi ki...

Hakikaten muhteşem bir kalıpmış.Güle güle kullan.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Açar açmaz sayfanı "waww" dedim.Kalıp muhteşem, kek süper..ne diyeceğimi şaşırdım. Kesinlikle senin tarzın belli oluyor.

Ellerine sağlık
sevgiler

dilek dedi ki...

portakal,çikolata ,badem, nefis görünüyor kek,eline sağlık canım ,kalıp da çok güzel,güle güle kullan,sevgiler

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar,amazondan bu tür kalıplar geliyormu?Bilen varsa yazsın lütfen!



Hayriye

Adsız dedi ki...

Kaç günde geldiğinide yazasaniz çok iyi olur.

Betül KAVAL dedi ki...

KEKE DİYECEKYOK ZATEN. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. KALIBADA BAYILDIM..

SEVGİLER ÖPTÜMM

Unknown dedi ki...

CANIMMMMMMMM İŞLEM TAMAMDIR SÜPER OLDU KOCAMAN ÖPTÜM.GÜLSEREN TEYZEME HÜRMETLER TATLIM...

made in funda dedi ki...

kalıbına bayıldım.buralarda bulursam ben de alayım.kekin inanılmaz.eline sağlık canım.

Adsız dedi ki...

çok lezzetli duruyor canım helede görüntüye bayıldım ellrine sağlık...

Yaren dedi ki...

Kalip gercekten cok güzel cok begendim.Insal güzel güzel pastalar yaparsin,güzel zamanlarin olur.Gülüm ben seni gördüüm.Ozay ablacigimin sayfasinda resmini gördüm.Cok mutlu olsum:))Cok merak ediyordum,simdi en azindan kafamda seni canlandirabiliyorum.Sana kocaman sevigler;)

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne afilli bir şekil o öyle!

atesböcegi dedi ki...

kekin harika olmus. kaliplarinda muhtesem canim. bayildim söyle bayildim. sevgiler canim, sayi benekli pastanda ne hostu öyle canim cekti.

HÜLYA dedi ki...

yine gülcüğümün farkı ortada.. yine harika bir kek yine harika bir kek kalıbı... ne diyebilirim ki tek kelime yeter sanırım süpeeeer...

ellerine sağlık canım..

HÜLYA dedi ki...

aaah aklım başımdan gitti bu lezzei görünce. Kalıbı güle güle kullan demeyi unuttum iyimi..

iyi günlerde kullanman dileğiyle canım... sevgiler

Işıl dedi ki...

Kek Kalıbına Bayıldım!
:)

serrose dedi ki...

kaliba bayildim
komsun olmak istiyorum bennnn :)))

Adsız dedi ki...

canimcim ya senin keklerine ve ozelikle de kaliplarina bitiyorum
haa bu arada evde onlara nerede yer buluyosun okadar koymak icin...
valla benim dolaplar imdat diye avaz avaz bagiriyorlarda:))

seni cok öpüy ablacim
guzel bir aksam dilerim

www.yenitadlar.blogcu.com

TAZE NANE dedi ki...

Nefis süper görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimi yolluyorum,
ama kalıbında harika çok beğendim.

Kul dedi ki...

Henüz kekin tarifini okumadım ama kek kalıbı hoşmuş..

Hatta ilk bakışta dilimlenip tabağa diizlme ustalığı sandım..(=

Adsız dedi ki...

kalıp süper :)))

Adsız dedi ki...

merhabalar bukalıbın aynısından bende de var amerikadan hediye geldi fakat yağlayıp unladığım halde yapıştırıyor acaba bir püf noktası varmı teşekkürler.