Cuma, Kasım 14, 2008

Apfelkuchen / Elmalı Pasta,Kayısı Reçeli

Sevgili Nilay beni mimlemiş.Konu nasıl blog yazmaya başlamakla ilgili.
İş yerinde tesadüfen görmüş olduğum bloglar ve çeşitli tarifleri izlemekle banada şevk geldi ve bir yakınımızın vasıtası ile yaklaşık 3 yıldır bende blog sahibiyim.Blog sahibi olmak güzel bir hobi...En güzeli ise burada birbirini görmeden kurulmuş olunan sıcacık dostluklar..Ve;yüzyüze görüşülüp 40 yıllık dostlar gibi, dostlukların sanki yeniden pekişiyor olması..Bende bu mime tüm arkadaşlarımı davet ediyorum..

Toplanma günümüz bu akşama alınınca hemen alel acele bende bu pastayı yetiştirdim..Arkadaşa gittiğimizde pastam halen ılıktı..(İçki eklemeyişimin sebebi ise, arkadaşların hepsi namaz kıldığından pastanın tadına bakamayacaklarını düşündüm..)
Pasta orada kesildiğinde, ben hemen diliminin fotoğrafını sizler için çekip yayımladım..Pastanın hiç artmaması,sevilerek yenilmesi beni yine çok mutlu etti..)

Mutlu bir hafta sonu tatili diliyorum siz sevgili arkadaşlarıma..)
DSC01916

Malzemeler
500 gr elma (3 adet büyük elma)
1/2 limon suyu
minicik tuz
2 yemek kaşığı içki vardı ben amber kullandım.
200 gr oda sıcaklığında tereyağ
200 gr şeker
1 paket vanilya şekeri
4 yumurta
250 gr un
3 çay kaşığı kabartma tozu
200 gr öğütülmüş badem (ben fındık kullandım)
Üzeri için
kayısı reçeli
yaprak badem kenarları için (ben yine fındık kullandım)

4
Şeker ve yağ çırpılır.
Vanilya,tuz,amber eklenip çırpılır.
Yumurtalar teker teker eklenip,her biri 3'er dk çırpılır.
Fındık eklenip çırpılır.
Un ve kabartma tozu elenip karışıma karıştırılıp çırpılır.
3 elmanın kabukları soyulup rende yapılır ve üzerine 1/2 limon suyu gezdirilip karışıma eklenir.
Kısa devre çırpılıp kaşıkla karıştırılır.
3
Kalıp yağlanır.
Kenarlarına iri çekilmiş fındık serpiştirilir.Bademiniz varsa yaprak badem serpiştirebilirsiniz.
Hamur kalıba dökülüp 175 c de yaklaşık 50-55 dk pişirilir.
1
Üzeri için
Pasta soğumadan üzerine bolca kayısı marmeladı sürülür.Bizde olmadığından reçelin suyundan sürdüm.
Aslında ortasınada elma dilimleri sıralanıp üzerine yine amber sürecektim.Tarifte elmalar dilimlenip 2 yemek kaşığı içki gezdirilmişti üzerlerine..
Fakat çikolata sürmem daha iyi olacak diye düşünüp krema çikolatasından kullandım.
(Sizler nutella sürebilirsiniz.)Üzerinide dilediğiniz şekilde süsleyebilrisiniz..
5
KAYISI REÇELİNİN TARİFİNİ YAZAMADIM, ÇÜNKÜ ANNECİĞE SORMAYI UNUTTUM..

16 yorum:

Delfina ; dedi ki...

tarife gerek yok gül hanımcım,gözlere bayram bu görüntüler...üfff,Aman Allah'ım şaşkınlığı yaşıyorum şu an :)

öpüyorum ellerinizden...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

aman allaah.. !!!!!!!!!!!
:)))))))
yola çıktımm geliyorummmmmmmmm
:)))))))))

made in funda dedi ki...

GÖRÜNTÜ ENFES TARİF NERDE...

Ferhanca dedi ki...

çok güzelll:)) elllerine sağlık..kayısı reçelini çok severim aman yaa reçellerin hepsini çok severim:))kilo almak olmasa her gün yerim..
canım çok öptümm

Adsız dedi ki...

Tarif tarif tarifff :))

Adsız dedi ki...

mükemmel görünüyorlar lezzetleride bir okadar harikadır eminim bekliyorum tarifleri,sevgilerimle:)

Melek* dedi ki...

içki koymamak çok iyi bir fikirmiş bu misafir perverliğini misafire ne kadar düşkün olduğunu gösteriyor keşke herkez senin gibi duyarllı olsa pastanda çok güzel duruyor hani ellerine sağlık

HÜLYA dedi ki...

yine harika bir kek.. görüntü süper lezzetinden hiç şüphem yok zaten .. ellerine sağlık canımcım...

sevgiler , mutlu bir hafta sonu geçirmen dileğiyle...

Unknown dedi ki...

Canım benim muhteşemsin yaaa ellerine sağlık..
Pastayı kaçırıyorum,incir reçelinide çok severim onuda alıp kaçıyorum.
Sımsıcak sevgiler ve mutlu hafta sonları diliyorum...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Valla nefis,ne denir daha,ellerine sağlık canım.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel bir görüntü böyle. Ne harika bir kalıp. Görüntüsü bile böyle harika birşeyin tadını düşünemiyorum. Sanırım yarın sizdeyim :)
Sevgiler
iyi haftasonları canım :)))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yine nefis bir görüntü :)

Ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım benım nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

İlker Ergin dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Her zamanki gibi harika görünüyor.Sevgiler canım...

akçahan dedi ki...

hepsi harika canım, afiyet olsun... ben blogunu sayfama damaktadi olarak eklemişim doğrusu damak-tad imiş düzeltiyor, mutlu günler diliyorumm..

durutarifler dedi ki...

Görüntüler muhteşem. Ellerinize sağlık.
Bu arada sizi mimledim.