Çarşamba, Temmuz 18, 2007

JOHANNISBEEREN-NUSSKUCHEN /FRENKÜZÜMLÜ FINDIKLI PASTA

Kandiliniz mübarek olsun
Bu gece üç aylarin baslangıcı olan recep ayının ilk kandilindeyiz.Bu gece edilecek bütün hayır dualarının,en kısa sürede gerçekleşmesini dilerim.
Regaip kandilinizi en içten duygularla kutlar, İslam alemine,ülkemize hayırlara vesile olmasını dilerim.
Balkonda güneşin altında çektiğim için ışık sistemini ayarlayamadım..))Pastamı herkes çok sevdi,igggggggg yapan kişiye rağmen.
Bu pastayı cumartesi sabahı yapıp işe gitmeden, sıcak sıcak kestiğim için biraz dağılmalar oldu. Sizlerde benim gibi sabırsız davranmayıp 15 dk bekledikten sonra çıkartırsanız çok iyi olur arkadaşlar.
Son olarakda frenküzümlerini hamurun üzerine yayın.Lütfen elinizle bastırmayın ve 175 c de yaklaşık 40-45 dk kadar pişirin.Pişmesini ise kürdan yöntemiyle kontrol edin.Hafif ılındıktan sonrada üzerine pudra şekerini serpiştirin.Afiyetler olsun..))
Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıdı serin ve kenarlarını iyice yağlayın.Hazırlamış olduğunuz hamuru içine döküp bir,iki sefer masaya hafifçe kaldırıp vurun ki, hamur eşit miktarda kalıbın içinde dağılmış olsun.
Tereyağını iyice mikserle çırpın.Arkasından yumurtaları,şekeri ve vanilya'yı ekleyip çırpmaya devam edin.Sonra fındığı ekleyip iyice karıştırdıktan sonra labne ve kremayı ekleyin.Son olarakda elenmiş unla kabartma tozunu üzerinede limon suyunu ve tuzunu ekleyip karıştırın.
Malzemeler
2 su bardağı un haline getirilmiş kavrulmuş fındık
50 gr tereyağı
3 yumurta
1/2 su bardağı+3 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya şekeri
1 paket kabartma tozu
125 ml krema
2 kaşık labne
1/2 limon suyu
minicik tuz
1 su bardağına yakın un (un'u tertipli ekleyin ki hamurunuz katı olmasın,az gelirsede un eklemsi yapabilirsiniz)
300 gr frenküzümü
1 yemek kaşığı pudra şekeri(üzeri için)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Gülüm, şablonun hayırlı olsun çok şık olmuş. Johannesbeeren Nusskuchen sieht sehr lecker aus. Ellerine sağlık canım. Kendine iyi bak.... Nesrin

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nesrin'ciğim,
Canım senin güzel ve içten yorumuna da saldırmış bu kendini bilmez kişi.Bu yüzden bende çok üzüntü duymaktayım.Neden bu tür karamalar,neyi paylaşamıyorlar benimle anlamış değilim ve anlamakta istemiyorum.
Çok sağol canım,sinirlerim çok bozuk.Teşekkürler canım benim.

Sevgiyle kal daima..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Gül nefiss bir pasta yine harikasın :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili gul yapilan cirkin yorumlara inanamadim cevap bile vermeyin lutfen ben blogspota yorum yazamiyordum ayseyaman sayesinde ogrendim sayfaniz cok guzel yaptiginiz her tarif gercekten harika oluyor ellerinize saglik bana gore mukemmel bir sayfaniz var cok tuhaf insanlari anlamak zor ben zevkle sayfanizi ziyaret ediyorum sevgiler